Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34027
Title: Edmodo: An aid for enhancing grammar competence in an EFL classroom for students in the English course of the “Vinculación con la Sociedad” program at the Universidad de Cuenca
Authors: Buestan Minchala, Diego Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Jara Villacreces, Jean Paul
Keywords: Lengua Inglesa
Plataforma Edmodo
Estructuras gramaticales
Herramientas online
Issue Date: 20-Feb-2020
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 89 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;494
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present study was carried out in order to provide online activities in the Edmodo platform as practice material for A1 level students from the English course of the “Vinculación con la Sociedad” program, aiming to enhance their performance in grammar structures. The data needed to design the online activities was elicited from eight first-level students. The methodology used for this study was primarily quantitative, since the focus of the study was to identify specific topics and grammar structures that proved troublesome for participants and could be addressed properly. The data analysis showed clear student preferences for work-related topics, certain difficulties in future tense performance, and tendencies for chat and commentary online tools in the Edmodo platform. Results appeared promising from a first look; however, further research is needed to establish the effectiveness of the proposed activities.
Description: 
El presente estudio fue realizado con el objetivo de proveer de actividades online en la plataforma Edmodo como material de practica para estudiantes de nivel A1 del curso de inglés del programa “Vinculación con la sociedad”, apuntando a mejorar su desempeño en estructuras gramáticas. Los datos necesarios para diseñar las actividades online fueron tomadas de ocho estudiantes en el primer nivel. La metodología utilizada para este estudio fue principalmente cuantitativa, dado que el objetivo del estudio es identificar temas específicos y estructuras gramáticas que podrían presentarse como problemáticas ante los estudiantes y puedan ser asesoradas apropiadamente. El análisis de los datos muestra claramente preferencias de los estudiantes por temas relacionados con trabajo, ciertas dificultades en el desempeño del Tiempo Futuro, y tendencias por las herramientas online de chat y comentarios en la plataforma Edmodo. Los resultados prueban ser prometedores a primera vista, sin embargo, se requiere más investigación para establecer la efectividad de las actividades propuestas.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34027
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.doc.pdfVersión presentada (texto completo)1.89 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Guia de actividades.pdf.pdf6.6 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00