Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45444
Title: Knowledge schemata of EFL learners and its influence on reading comprehension skills
Other Titles: Knowledge Schemata of EFL Learners and its Influence on Reading Comprehension Skills
Authors: Yanza Condo, Mercedes Beatriz
Vele Chasi, Blanca Esperanza
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Calle, Ana María
metadata.dc.description.uri: 
0000-0002-1817-3095
metadata.dc.subject.other: Clasificación de la Investigación::Pedagogía
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Estrategias educativas
Desarrollo cognitivo
Issue Date: 19-Sep-2024
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis aimed to analyze the effects of knowledge schemata (linguistic and content) on the reading comprehension skills of EFL learners. For this purpose, twenty-five empirical studies, written in English were selected in order to collect reliable data. This study has to do with the following topics: effects of activating schema (advantages and disadvantages or challenges) and elements of schemata (techniques and teachers ́ role). The results from the analysis indicate that the use of schema theory in an EFL classroom has a positive impact on improving reading comprehension skills. Furthermore, some challenges of using schema theory were identified. Moreover, in this study recommendations and pedagogical implications are presented.
Description: 
Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo analizar los efectos de los esquemas de conocimiento (lingüísticos y de contenido) en las habilidades de comprensión lectora de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para ello, se seleccionaron veinticinco estudios empíricos, escritos en inglés, con el fin de recopilar datos confiables. Este estudio tiene que ver con los siguientes temas: efectos del esquema activador (ventajas y desventajas o desafíos) y elementos de los esquemas (técnicas y rol del docente). Los resultados del análisis indican que el uso de la teoría de esquemas en un aula de inglés como lengua extranjera tiene un impacto positivo en la mejora de las habilidades de comprensión lectora. Además, se identificaron algunos desafíos al utilizar la teoría de esquemas. Asimismo, en este estudio se presentan recomendaciones e implicaciones pedagógicas.
URI: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45444
metadata.dc.relation.ispartof: TLI;635
metadata.dcterms.description: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo-de-Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)782.1 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00