Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45240
Title: TED talks: enhancing the listening and speaking skills in the english language classroom
Other Titles: TED Talks: Enhancing the Listening and Speaking Skills in the English Language Classroom
Authors: Bueno Timbi, Tamara Alejandra
Gavilanes Brito, Luis Gilberto
metadata.dc.contributor.advisor: Maldonado Mera, Lucía Cecilia
metadata.dc.description.uri: 
0009-0001-0891-3184
metadata.dc.subject.other: Clasificación de la Investigación::Pedagogía
Keywords: Literatura Inglesa
Expresión oral
Compresión auditiva
Enseñanza del inglés
Issue Date: 10-Sep-2024
metadata.dc.format.extent: 36 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The following paper will show the impact of using TED Talks on students' listening and speaking skills. This idea was born after realizing that these two skills tend to be forgotten over the reading and writing skills (Saeed & Bostanci, 2022). Moreover, there is little to no research on this topic in our Ecuadorian context. For this study, research synthesis is the methodology applied, which assesses different articles to review what has been explained and researched on the target topic. The findings showed that using TED Talks within the English language classroom has advantages, such as the presentation of different models of the language, the increase of motivation for listening activities, and a reduction of students' anxiety while speaking in the target language and disadvantages, like the use of high-level vocabulary, extensive video length, and the speakers' speech rate.
Description: 
El siguiente trabajo tiene la intención de mostrar el impacto del uso de TED Talks en las habilidades de comprensión auditiva y expresión oral de los estudiantes. Esta idea surgió después de descubrir que estas dos habilidades tienden a ser olvidadas en favor de las habilidades de lectura y escritura (Saeed & Bostanci, 2022). Además, hay poca o ninguna investigación sobre este tema en nuestro contexto ecuatoriano. Para este estudio, se aplicó la metodología de síntesis de investigación, la cual evalúa diferentes artículos con el fin de revisar lo que se ha explicado e investigado sobre el tema en cuestión. Los hallazgos mostraron que usar TED Talks en el aula de inglés tiene ventajas como la presentación de diferentes modelos del idioma, el aumento de la motivación para las actividades de escucha y la reducción de la ansiedad de los estudiantes al hablar en el idioma objetivo; y desventajas, como el uso de vocabulario de alto nivel, la duración extensa de los videos y la velocidad del habla de los oradores.
URI: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45240
metadata.dc.relation.ispartof: TLI;627
metadata.dcterms.description: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo-de-Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)603.04 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00