| Title: | TED talks: enhancing the listening and speaking skills in the english language classroom |
| Other Titles: | TED Talks: Enhancing the Listening and Speaking Skills in the English Language Classroom |
| Authors: | Bueno Timbi, Tamara Alejandra Gavilanes Brito, Luis Gilberto |
| metadata.dc.contributor.advisor: | Maldonado Mera, Lucía Cecilia |
| metadata.dc.description.uri: | 0009-0001-0891-3184 |
| metadata.dc.subject.other: | Clasificación de la Investigación::Pedagogía |
| Keywords: | Literatura Inglesa Expresión oral Compresión auditiva Enseñanza del inglés |
| Issue Date: | 10-Sep-2024 |
| metadata.dc.format.extent: | 36 páginas |
| Publisher: | Universidad de Cuenca |
| metadata.dc.type: | bachelorThesis |
| Abstract: | The following paper will show the impact of using TED Talks on students' listening and speaking skills. This idea was born after realizing that these two skills tend to be forgotten over the reading and writing skills (Saeed & Bostanci, 2022). Moreover, there is little to no research on this topic in our Ecuadorian context. For this study, research synthesis is the methodology applied, which assesses different articles to review what has been explained and researched on the target topic. The findings showed that using TED Talks within the English language classroom has advantages, such as the presentation of different models of the language, the increase of motivation for listening activities, and a reduction of students' anxiety while speaking in the target language and disadvantages, like the use of high-level vocabulary, extensive video length, and the speakers' speech rate. |
| Description: | El siguiente trabajo tiene la intención de mostrar el impacto del uso de TED Talks en las habilidades de comprensión auditiva y expresión oral de los estudiantes. Esta idea surgió después de descubrir que estas dos habilidades tienden a ser olvidadas en favor de las habilidades de lectura y escritura (Saeed & Bostanci, 2022). Además, hay poca o ninguna investigación sobre este tema en nuestro contexto ecuatoriano. Para este estudio, se aplicó la metodología de síntesis de investigación, la cual evalúa diferentes artículos con el fin de revisar lo que se ha explicado e investigado sobre el tema en cuestión. Los hallazgos mostraron que usar TED Talks en el aula de inglés tiene ventajas como la presentación de diferentes modelos del idioma, el aumento de la motivación para las actividades de escucha y la reducción de la ansiedad de los estudiantes al hablar en el idioma objetivo; y desventajas, como el uso de vocabulario de alto nivel, la duración extensa de los videos y la velocidad del habla de los oradores. |
| URI: | https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45240 |
| metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;627 |
| metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
| Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|