Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42635
Title: Teacher’s Perspectives Toward the TPR Method to Teach Vocabulary to Children in EFL Classrooms
Authors: Armijos Granda, Pablo Fabian
Cuenca Uchupailla, Jenny Mariela
metadata.dc.contributor.advisor: Heras Urgilés, Gerardo Esteban
metadata.dc.description.uri: 
0000-0001-7330-3721
metadata.dc.subject.other: CIUC::Ciencias del Lenguaje::Lingüística Aplicada
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Métodos de enseñanza
Issue Date: 22-Aug-2023
metadata.dc.format.extent: 35 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
Abstract: 
Teaching English in early childhood requires a good method that adapts to the children’s needs. Total Physical Response (TPR) is an engaging and motivating method that uses oral instructions and physical movements to teach a language. The purpose of this research was to collect information about experiences from EFL teachers regarding the use of the TPR method to teach vocabulary to children. Being an enjoyable and motivating teaching method, TPR adapts favorably to the children's necessities. This work provides relevant information about the implementation of this method in the classroom, the advantages and disadvantages this method has, and its effects on students' attitude to learn the language. For the process of collecting data, five EFL teachers were interviewed. The interviews were conducted in Spanish, audio-recorded, transcribed, and then translated into English. The conclusions obtained in this research were that the TPR method is considered by teachers as one of the best methods to teach English vocabulary and can be used with students of all ages, incorporating some adaptations. Moreover, it creates a less-stressful environment and supports students’ confidence. Despite it being considered an old fashioned method, TPR is still used by teachers to teach the English language, bringing good benefits for the students.
Description: 
Enseñar inglés a temprana edad requiere un buen método que se adapte a las necesidades de los niños. Total Physical Response (TPR) es un método atractivo y motivador que utiliza instrucciones orales y movimientos físicos para enseñar un idioma. El propósito de esta investigación fue recopilar información sobre las experiencias de los docentes de Inglés como lengua extranjera con relación al uso del método TPR para enseñar vocabulario a los niños. Siendo un método de enseñanza divertido y motivador, el método TPR se adapta favorablemente a las necesidades de los niños. Este trabajo proporciona información relevante sobre la implementación de este método en el aula, sus ventajas y desventajas y sus efectos en la actitud de los estudiantes hacia el aprendizaje del idioma Inglés. Para el proceso de recopilación de datos, se entrevistó a cinco docentes de inglés como lengua extranjera. Las entrevistas se realizaron en español, se grabaron en audio, se transcribieron y luego se tradujeron al inglés. Las conclusiones obtenidas en esta investigación fueron que el método TPR es considerado por los docentes como uno de los mejores métodos para enseñar vocabulario en inglés y puede ser utilizado con estudiantes de todas las edades, incorporando algunas adaptaciones. Además, crea un ambiente menos estresante y refuerza la confianza en los estudiantes. A pesar de que se considera un método antiguo, los profesores todavía utilizan el método TPR para enseñar el idioma inglés, brindando grandes beneficios a los estudiantes.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42635
metadata.dc.relation.ispartof: TLI;598
metadata.dcterms.description: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo-de-Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)469.66 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00