| Title: | Factors that motivate students to learn english: a comparison between private and public school settings |
| Other Titles: | Factors that Motivate Students to Learn English: A Comparison between Private and Public School Settings |
| Authors: | Patiño Cabrera, Andrea Gabriela Siguencia Astudillo, Richard Israel |
| metadata.dc.contributor.advisor: | Cabrera Moreno, Sandra Leonor |
| metadata.dc.description.uri: | Director: ORCID: 0009-0006-1285-4881 |
| metadata.dc.subject.other: | Clasificación de la Investigación::Pedagogía |
| Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Elementos didácticos Centros educativos |
| Issue Date: | 17-Sep-2024 |
| metadata.dc.format.extent: | 82 páginas |
| Publisher: | Universidad de Cuenca |
| metadata.dc.type: | bachelorThesis |
| Abstract: | This descriptive research investigates motivational factors influencing English language learning in public and private high schools in Cuenca, Ecuador. Drawing on Dörnyei's (2001) framework, which outlines four main dimensions of motivational teaching practices, this study compares the strategies employed by English teachers in these two educational contexts. Employing a mixed-methods approach, qualitative and quantitative data were collected and analyzed to gain insights into students' perceptions regarding motivation. The study included participants from two private schools and one public school, comprising 61 senior high school students. Results revealed differences in confidence, learning environment, recognition and reflection on the importance of English learning, utilization of didactic materials, teachers' support toward student autonomy, and guidance for independent learning outside the classroom. The findings underscore the importance of fostering student motivation in the English learning process and highlight the significance of English proficiency in real-life contexts. Recommendations include encouraging students' engagement, emphasizing the practical importance of English, incorporating visual and didactic materials, promoting autonomous learning, and providing support for teachers in public school settings. |
| Description: | Esta investigación descriptiva examina los factores motivacionales que influyen en el aprendizaje del inglés en escuelas secundarias públicas y privadas en Cuenca, Ecuador. Basándose en el marco de Dörnyei (2001), que describe cuatro dimensiones principales de las prácticas de enseñanza motivacional, este estudio compara las estrategias empleadas por los profesores de inglés en estos dos contextos educativos. Utilizando un enfoque de métodos mixtos, se recopilaron y analizaron datos cualitativos y cuantitativos para obtener información sobre las percepciones de los estudiantes con respecto a la motivación. El estudio incluyó a participantes de dos escuelas privadas y una escuela pública, con un total de 61 estudiantes de último año de secundaria. Los resultados revelaron diferencias en confianza, ambiente de aprendizaje, reconocimiento y reflexión sobre la importancia del aprendizaje del inglés, utilización de materiales didácticos, apoyo de los profesores hacia la autonomía del estudiante y orientación para el aprendizaje independiente fuera del aula. Los hallazgos subrayan la importancia de fomentar la motivación de los estudiantes en el proceso de aprendizaje del inglés y destacan la importancia del dominio del inglés en contextos de la vida real. Las recomendaciones incluyen fomentar la participación de los estudiantes, enfatizar la importancia práctica del inglés, incorporar materiales visuales y didácticos, promover el aprendizaje autónomo y proporcionar apoyo a los profesores en entornos escolares públicos. |
| URI: | https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45507 |
| metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;637 |
| metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
| Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|