| Title: | Techniques and Strategies to Teach English Vocabulary to EFL/ESL Students |
| Authors: | Guachamín Mejía, Leonor Melisa Suárez Romero, Karla Yuliana |
| metadata.dc.contributor.advisor: | Argudo Serrano, Juanita Catalina |
| metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-3337-7803 |
| metadata.dc.subject.other: | Clasificación de la Investigación::Pedagogía::Procesos de Enseñanza Aprendizaje |
| Keywords: | Literatura Inglesa Formación especializada Enseñanza |
| Issue Date: | 11-Sep-2024 |
| metadata.dc.format.extent: | 40 páginas |
| Publisher: | Universidad de Cuenca |
| metadata.dc.type: | submittedVersion |
| Abstract: | Teaching vocabulary can pose a challenge for educators who may lack awareness or knowledge of how to implement strategies to teach vocabulary. For this reason, this research synthesis was intended to examine certain techniques and strategies for teaching English vocabulary. The methodology employed in this synthesis involved choosing and examining 21 papers centered on the research topic. The collected articles were thoroughly examined by comparing and contrasting them. The results suggest that vocabulary teaching should not involve mere memorization, but the use of memory should be accompanied by strategies. It was also found that certain techniques work better with young and others with adult learners, and most strategies display more advantages than disadvantages. On the whole, teachers need to be aware of which strategy best suits
students’ ages and the possible combination of certain techniques. In addition, teachers should receive specialized training in teaching vocabulary. |
| Description: | La enseñanza del vocabulario supone un desafío para los profesores quienes en ocasiones carecen de información o conocimiento sobre cómo implementar estrategias para enseñar vocabulario. Por esta razón, esta síntesis de investigación tuvo como objetivo examinar ciertas técnicas y/o estrategias utilizadas en la enseñanza del vocabulario en inglés. Se eligieron y examinaron minuciosamente 21 artículos, comparándolos y contrastándolos.
Los resultados sugieren que la enseñanza de vocabulario no debe involucrar meramemorización, sino que el uso de la memoria debe ir acompañado de técnicas y/o estrategias, las cuales funcionan con estudiantes jóvenes y otras con adultos; además, la mayoría de las técnicas y/o estrategias muestran más ventajas que desventajas. En general, los profesores deben de ser conscientes de que técnica y/o estrategia se adapta
mejor a las edades de los estudiantes y de sus posibles combinaciones. Tambien, se recomienda que los profesores reciban formación especializada en la enseñanza del vocabulario. |
| URI: | https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45262 |
| metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;629 |
| metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
| Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|