Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35684
Título : La evaluación auténtica y la evaluación de destrezas con criterio de desempeño
Autor: Arízaga Huayllazaca, Marcos Emanuel
Brito Patiño, Adriana Belén
Director(es): Cabrera Ortiz, Freddy Patricio
Correspondencia: marcosarzaga@yahoo.es
adrianafesita@gmail.com
Materia: Educación
Palabras clave : Educación General Básica
Evaluación de desempeño
Indicadores de evaluación
Destrezas con criterio de desempeño
Área de conocimiento UNESCO amplio: 58 Pedagogía
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 5801.06 Evaluación de Alumnos
Área de conocimiento UNESCO específico: 5802 Organización y Planificación de la Educación
Fecha de publicación : 25-feb-2021
Paginación: 107 páginas
Editor: Universidad de Cuenca
Ciudad: 
Cuenca
Código Interno : TEB;247
Tipo: bachelorThesis
Abstract: 
From this bibliographical research it is intended to emphasize the important role that evaluation plays in Ecuadorian education as a key piece that fills what is learned with meaning and usefulness, through the acquisition and mastery of skills by students. In this sense, this monograph focuses on exposing essential aspects of two evaluation categories: authentic evaluation and the evaluation of skills with performance criteria; For this, as a starting point, the historical aspect of the evaluation is analyzed, covering its chronology, meanings and characteristics according to the different pedagogical models; Likewise, the constructivist bases that configure what is understood by evaluation are made explicit, in accordance with the educational proposal of the Ecuadorian curriculum, organized in skills with constructivist overtones. Within the constructivist postulates of evaluation, authentic evaluation is conceived as a viable option to evaluate student performance, as it gives relevance to "know-how" within real-life contexts, through the implementation of a variety of evaluation techniques and instruments. Therefore, the authentic evaluation constitutes an optimal model to evaluate the skills with performance criteria, raised in the Ecuadorian educational program, since it harmoniously relates the "know-how" of the student with their close environment.
Grado Académico: 
Licenciado en Educación General Básica
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35684
Aparece en las colecciones: Tesis de Pregrado

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Trabajo de titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)1.57 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00