Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/29356
Título : Evaluación del desarrollo psicomotor a preescolares que asisten a los centros infantiles del Buen Vivir Santa Ana, San Agustín, Los Polluelitos y Anima, mediante la Escala Brunet-Lézine Revisado Cuenca, 2017
Autor: Heras Figueroa, Karina Fernanda
Berrezueta Fernández, María Belén
Director(es): Sempértegui León, Silvia Rocío
Palabras clave : Desarrollo Psicomotor
Desarrollo Infantil
Centros Infantiles
Estimulación Temprana
Cantón Cuenca
Fecha de publicación : 11-nov-2018
Paginación: 80 páginas
Ciudad: 
Cuenca
Código Interno : TECE;097
Tipo: bachelorThesis
Abstract: 
BACKGROUND: The Ministry of Economic and Social Inclusion ensures child development through the Early Childhood Strategy with the Children's Centers of Good Living - CIBV, benefiting children with activities that allow the acquisition of motor, cognitive, social and communication skills. This work needs to be evidenced by a valuation of the psychomotor development in the CIBV of Cantón Cuenca. GENERAL OBJECTIVE: Evaluate the level of psychomotor development of children attending CIBV: “Santa Ana”, “San Agustín”, “Los Polluelitos” y “Anima", through the application of the "Brunet - Lézine Revisado Psychomotor Early Childhood Development Scale". Cuenca, 2017. METHODOLOGY: The study was quantitative of descriptive observational type of cross section, taking as universe the children who attend the CIBV: "Santa Ana", "San Agustín", "Los Polluelitos" and "Anima" of the Cuenca Canton (N = 130 The sample corresponds to the universe, and the "Brunet Scale - Revised Lézine" was applied as an instrument. For the analysis and tabulation of data, the following programs were used: SPSS Spanish version 20, Microsoft Excel 2013 and Microsoft Word 2013. RESULTS: The results will be delivered to the MIES, and published in the library of the University of Cuenca, and may be used by anyone who considers this information necessary. CONCLUSIONS: Of the 130 children evaluated, 5.4% obtained a global delay in the DPM, predominantly female with 3.1% and male with 2.3%. The area of most delay was the language followed by the postural.
Grado Académico: 
Licenciado en Estimulación Temprana
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/29356
Aparece en las colecciones: Tesis de Pregrado

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
PROYECTO DE INVESTIGACION.pdfTexto completo4.45 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00