Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45958
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorAbad, Karina
dc.contributor.authorZuniga Prieto, Miguel Angel
dc.contributor.authorMaldonado Mahauad, Jorge Javier
dc.contributor.authorVeintimilla Reyes, Jaime Eduardo
dc.contributor.authorAuquilla Sangolqui, Andres Vinicio
dc.date.accessioned2025-02-05T20:34:23Z-
dc.date.available2025-02-05T20:34:23Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-981-99-7353-8
dc.identifier.issn21964963
dc.identifier.urihttps://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/45958-
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85194397893&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sot=b&sdt=b&s=TITLE-ABS-KEY%28Predicting+Learners%E2%80%99+Performance+in+a+Programming+Massive+Open+Online+Course%29&sessionSearchId=0d489e69b5cdb8de812d1a23082f9c8c
dc.description.abstractIn recent years, predictive models in Massive Open Online Courses (MOOs) have mostly focused on predicting student success in cohort MOOC environments which are designed with structured timing and planned content release. However, in self-taught courses, which are characterized by their flexibility in timing and release of content, predictions can be more critical because students’ success depends on their behavior during learning. Where, student behavior is defined by the combination of complex variables that describe their interactions with course resources. Therefore, existing models must be adapted in such a way as to consider heterogeneity in student behavior. To address this need, this paper studies how student interactions with self-taught MOOC resources can be included in predictive models. Twelve types of interactions with video-readings, assessments and supplements are analyzed to measure their effect on predicting success in a population of 38,838 students enrolled in a course. Additionally, this work contributes to a methodology that aims to improve predicative models of student performance in a course by identifying student profiles and their probability of success. Results of this work show that the interactions of students with a course have a high predictive power, among them the most relevant are completing video-readings, completing evaluations, and reviewing previously completed supplements.
dc.language.isoes_ES
dc.publisherSpringer
dc.sourceLecture Notes in Educational Technology
dc.subjectPredictive Methods
dc.subjectPrediction
dc.subjectMOOCs
dc.subjectLearning Analytics
dc.titlePredicting Learners’ Performance in a Programming Massive Open Online Course
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA
dc.description.cityCuenca
dc.ucuenca.idautor1102959051
dc.ucuenca.idautor0103557369
dc.ucuenca.idautor0102498052
dc.ucuenca.idautorSgrp-2914-1
dc.ucuenca.idautor0103458394
dc.identifier.doi10.1007/978-981-99-7353-8_17
dc.ucuenca.embargoend2050-12-31
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.embargointerno2050-12-31
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio01 - Educación
dc.ucuenca.afiliacionMaldonado, J., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador; Maldonado, J., Universidad de Cuenca, Dirección de Innovación Educativa, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionZuniga, M., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionVeintimilla, J., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionAuquilla, A., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionAbad, K., Universidad de Cuenca, Centro de Innovación de la Salud, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.correspondenciaMaldonado Mahauad, Jorge Javier, jorge.maldonado@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.volumenVolume Part F261
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio5. Ciencias Sociales
dc.ucuenca.paisECUADOR
dc.ucuenca.conferencia18th Latin American Conference on Learning Technologies (LACLO 2023) (18-20 de octubre de2023)
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico5.3 Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado5.3.1 Educación en general
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico011 - Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0111 - Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2023-10-18
dc.ucuenca.fechafinconferencia2023-10-20
dc.ucuenca.organizadorconferenciaUniversidad de Cuenca
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaUniversidad de Cuenca
dc.ucuenca.urifuentehttps://link.springer.com/book/10.1007/978-981-99-7353-8
dc.contributor.ponenteAuquilla Sangolqui, Andres Vinicio
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf
  Until 2050-12-31
1.98 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir     Solicitar una copia


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00