| Title: | Exploring Perspectives of Students on Using Mobile Apps to Improve English Vocabulary Through Youtube Videos: A Comparative Study |
| Authors: | Reinozo Trelles, Edisson Santiago Parra Gonzalez, Luis Otto Granda Juca, Maria Fernanda |
| metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | Granda Juca, Maria Fernanda, fernanda.granda@ucuenca.edu.ec Parra Gonzalez, Luis Otto, otto.parra@ucuenca.edu.ec |
| Keywords: | The English Vocabulary Youtube Videos Spaced-Learning Multi-Criteria Decision Making |
| metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: | 2. Ingeniería y Tecnología |
| metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: | 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas |
| metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: | 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información |
| metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 06 - Información y Comunicación (TIC) |
| metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos |
| metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 061 - Información y Comunicación (TIC) |
| Issue Date: | 2024 |
| metadata.dc.ucuenca.embargoend: | 30-Jul-2050 |
| metadata.dc.ucuenca.volumen: | 19 |
| metadata.dc.source: | International Conference on Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering, ENASE - Proceedings |
| metadata.dc.identifier.doi: | 10.5220/0012741400003687 |
| Publisher: | Science and Technology Publications, Lda |
| metadata.dc.description.city: | Angers |
| metadata.dc.type: | ARTÍCULO DE CONFERENCIA |
| Abstract: | Currently, in countries where the mother tongue is not English language, globalization brings a very important
requirement related with level of English since it facilitates communication in any area, be it, business,
education, tourism, and so on. People need to have a good mastery of the English language, however, if the
mother tongue is different from English, dominating the English language can become a very serious problem.
Under these circumstances, in countries where the mother tongue is not English, educational institutions have
included meaningful learning of English as a second language in their curriculum for many years. Vocabulary
is one of the essential components of any language and it is required get a good level in order to have success
in the process of teaching/learning of the English. Spaced repetition has been widely implemented and
examined in mobile-assisted vocabulary learning as an important learning strategy. In this context, the purpose
of this comparative study was to investigate and compare university students’ perspectives utilizing two
mobile apps to improve English vocabulary in the Language Department at University of Cuenca (Ecuador):
the first application is Slango and the second was chosen applying multi-criteria decision making of a set of
mobile apps with similar features than Slango. Therefore, we did a comparative evaluation of the two mobile
apps in order to evaluate usability by using SUS questionnaire and desirability by using Microsoft Desirability
Test. Results show that Slango has similar features as ReadLang (the second app to compare) when it is used
to improve student English vocabulary using YouTube videos. |
| Description: | Actualmente, en países donde la lengua materna no es el inglés, la globalización trae una exigencia muy importante relacionada con el nivel de inglés ya que facilita la comunicación en cualquier ámbito, ya sea negocios, educación, turismo, etc. Las personas necesitan tener un buen dominio del idioma inglés, sin embargo, si la lengua materna es diferente al inglés, dominar el idioma inglés puede convertirse en un problema muy serio. En estas circunstancias, en países donde la lengua materna no es el inglés, las instituciones educativas han incluido en sus planes de estudio el aprendizaje significativo del inglés como segunda lengua durante muchos años. El vocabulario es uno de los componentes esenciales de cualquier idioma y es necesario alcanzar un buen nivel para tener éxito en el proceso de enseñanza/aprendizaje del inglés. La repetición espaciada se ha implementado y examinado ampliamente en el aprendizaje de vocabulario asistido por dispositivos móviles como una estrategia de aprendizaje importante. En este contexto, el propósito de este estudio comparativo fue investigar y comparar las perspectivas de estudiantes universitarios que utilizan dos aplicaciones móviles para mejorar el vocabulario en inglés en el Departamento de Idiomas de la Universidad de Cuenca (Ecuador): la primera aplicación es Slango y la segunda fue elegida aplicando Toma de decisiones multicriterio de un conjunto de aplicaciones móviles con características similares a Slango. Por lo tanto, hicimos una evaluación comparativa de las dos aplicaciones móviles para evaluar la usabilidad mediante el cuestionario SUS y la deseabilidad mediante la prueba de deseabilidad de Microsoft. Los resultados muestran que Slango tiene características similares a ReadLang (la segunda aplicación para comparar) cuando se usa para mejorar el vocabulario en inglés de los estudiantes usando videos de YouTube. |
| URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/44884 https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85194001071&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=granda&st2=Maria+Fernanda&nlo=1&nlr=20&nls=count-f&sid=7e82985fbe16c233320123716e588cc9&sot=anl&sdt=aut&sl=43&s=AU-ID%28%22Granda%2c+Maria+Fernanda%22+56405314000%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm= |
| metadata.dc.ucuenca.urifuente: | https://enase.scitevents.org/ImportantInformation.aspx?y=2024 |
| ISBN: | 978-989758696-5 |
| ISSN: | 21844895 |
| Appears in Collections: | Artículos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.