Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36972
Title: Evaluating the meeting solutions used for virtual classes in higher education during the COVID-19 pandemic
Authors: Granda Juca, María Fernanda
Parra Gonzalez, Luis Otto
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Granda Juca, María Fernanda, fernanda.granda@ucuenca.edu.ec
Keywords: Evaluation
Meeting solutions
User experience
Usability
Virtual classroom
COVID-19 pandemic
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 2. Ingeniería y Tecnología
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Issue Date: 2021
metadata.dc.ucuenca.embargoend: 30-Dec-2050
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 2
metadata.dc.source: VISIGRAPP 2021 - Proceedings of the 16th International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications
metadata.dc.identifier.doi: 10.5220/0010258201900197
Publisher: Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication
metadata.dc.description.city: 
Vienna
metadata.dc.type: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
When the Ecuadorian government put the country into quarantine as a preventive measure against the Covid-19 pandemic the country’s schools and colleges had been working normally up to March 2020. On March 13th, the University of Cuenca decided to suspend face-to-face classes and changed the system to virtual online teaching. Although the teachers and students changed the teaching-learning method from face-to-face to virtual, they were not prepared to continue their education in this new educational system, in which each student’s family had different mandatory elements (e.g., an Internet connection, computer, meeting solution). However, they continued the classes through meeting solutions to continue the school year through virtual classes but without any criteria to select the most suitable meeting tool. This paper evaluates two of the most commonly used meeting solutions for virtual university classes: Webex and Zoom. We used User Experience Questionnaire and Microsoft Reaction Cards to evaluate these solutions. The results showed that Zoom was significantly more attractive than Webex, although there was no significant difference between them in the classic aspects of usability or user experience.
Description: 
Cuando el gobierno ecuatoriano puso al país en cuarentena como medida preventiva contra la pandemia Covid-19, las escuelas y colegios del país habían estado funcionando con normalidad hasta marzo de 2020. El 13 de marzo, la Universidad de Cuenca decidió suspender las clases presenciales. y cambió el sistema a la enseñanza virtual en línea. Si bien los docentes y estudiantes cambiaron el método de enseñanza-aprendizaje de presencial a virtual, no estaban preparados para continuar su educación en este nuevo sistema educativo, en el que la familia de cada estudiante tenía diferentes elementos obligatorios (ej., Conexión a Internet, computadora, solución para reuniones). Sin embargo, continuaron las clases a través de soluciones de reunión para continuar el año escolar a través de clases virtuales pero sin ningún criterio para seleccionar la herramienta de reunión más adecuada. Este documento evalúa dos de las soluciones de reuniones más utilizadas para las clases universitarias virtuales: Webex y Zoom. Usamos el Cuestionario de experiencia del usuario y las Tarjetas de reacción de Microsoft para evaluar estas soluciones. Los resultados mostraron que Zoom era significativamente más atractivo que Webex, aunque no hubo diferencias significativas entre ellos en los aspectos clásicos de usabilidad o experiencia del usuario.
URI: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85102975825&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Evaluating+the+meeting+solutions+used+for+virtual+classes+in+higher+education+during+the+COVID-19+pandemic&sid=d6c9ea00ac035364cb0ce56016861565&sot=b&sdt=b&sl=121&s=TITLE-ABS-KEY%28Evaluating+the+meeting+solutions+used+for+virtual+classes+in+higher+education+during+the+COVID-19+pandemic%29&relpos=0&citeCnt=5&searchTerm=
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://www.scitepress.org/ProceedingsDetails.aspx?ID=uCFCIy+uDhc=&t=1
ISBN: 978-989-758-488-6
ISSN: 2184-4321
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdf
  Until 2050-12-30
document243.69 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00