Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35464Registro completo de metadatos
| Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Sweeney, E Leggett | - |
| dc.contributor.author | Childs, S S | - |
| dc.contributor.author | Loja Criollo, Ana Beatriz | - |
| dc.contributor.author | Loja Criollo, Zoila Yolanda | - |
| dc.date.accessioned | 2021-01-20T17:24:06Z | - |
| dc.date.available | 2021-01-20T17:24:06Z | - |
| dc.date.issued | 2019 | - |
| dc.identifier.isbn | 978-303024788-1;978-303024787-4 | - |
| dc.identifier.issn | 0000-0000 | - |
| dc.identifier.uri | https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85086210131&doi=10.1007%2f978-3-030-24788-1_11&partnerID=40&md5=cfbb5919ec8268cb1abd46bfbce0aa49 | - |
| dc.description.abstract | Much of the literature on study abroad focuses on sojourners from prosperous countries of the Global North. Missing from the conversation is the perspective of the host community, often in the Global South. If one of the goals of study abroad is to develop equitable multicultural partnerships, the host perspective must be solicited and understood (Barros, 2016; d’Arlach, Sánchez, & Fueur, 2009; Martin & Griffiths, 2012; Ouma & Dimaras, 2013). To this end, we included the voices of participants from both host and sojourning communities in a US–Ecuador university partnership focused on language teacher education. Using qualitative data, we examined participants’ intercultural development through opportunities for cultural dialogues that positioned one another as equal partners in relationships characterized by mutual respect, reciprocity, and a deepening cultural understanding. | - |
| dc.language.iso | es_ES | - |
| dc.publisher | Palgrave Macmillan | - |
| dc.source | Redefining Teaching Competence through Immersive Programs: Practices for Culturally Sustaining Classrooms | - |
| dc.subject | Studies abroad | - |
| dc.subject | Intercultural sensitivity | - |
| dc.subject | L2 learners | - |
| dc.title | Voices together: perspectives from the host and sojourner communities | - |
| dc.type | CAPÍTULO DE LIBRO | - |
| dc.ucuenca.paginacion | 289-313 | - |
| dc.ucuenca.idautor | sgrp-4064-001 | - |
| dc.ucuenca.idautor | sgrp-4064-002 | - |
| dc.ucuenca.idautor | 0102388675 | - |
| dc.ucuenca.idautor | 0102871852 | - |
| dc.identifier.doi | 10.1007/978-3-030-24788-1_11 | - |
| dc.ucuenca.embargoend | 2050-12-31 | - |
| dc.ucuenca.version | Versión publicada | - |
| dc.ucuenca.embargointerno | 2050-12-31 | - |
| dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio | 03 - Ciencias Sociales, Periodismo e Información | - |
| dc.ucuenca.afiliacion | Sweeney, E., Pennsylvania State University, State College, Estados unidos | - |
| dc.ucuenca.afiliacion | Childs, S., Pennsylvania State University, State College, Estados unidos | - |
| dc.ucuenca.afiliacion | Loja, A., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador | - |
| dc.ucuenca.afiliacion | Loja, Z., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador | - |
| dc.ucuenca.correspondencia | Sweeney, E Leggett , els237@psu.edu | - |
| dc.ucuenca.indicebibliografico | SCOPUS | - |
| dc.ucuenca.numerocitaciones | 0 | - |
| dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio | 5. Ciencias Sociales | - |
| dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico | 5.4 Sociología | - |
| dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado | 5.4.1 Sociología | - |
| dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico | 031 - Ciencias Sociales y Ciencias del Comportamiento | - |
| dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado | 0314 - Sociología y Estudios Culturales | - |
| Aparece en las colecciones: | Artículos | |
Ficheros en este ítem:
| Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
|---|---|---|---|---|
| documento.pdf Until 2050-12-31 | document | 222.99 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir Solicitar una copia |
Este ítem está protegido por copyright original |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
| ||||||||||
