Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37379
Título : Learning idioms through the multimodal approach
Autor: Pintado Pacurucu, Byron Rene
Fajardo Dack, Tammy Mercedes
Correspondencia: Pintado Pacurucu, Byron Rene, byron.pintadop@ucuenca.edu.ec
Palabras clave : Multimodal approach
Effects
English idioms
EFL
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 6. Humanidades
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 6.5.1 Otras humanidades
Área de conocimiento FRASCATI específico: 6.5 Otras Humanidades
Área de conocimiento UNESCO amplio: 01 - Educación
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0111 - Ciencias de la Educación
Área de conocimiento UNESCO específico: 011 - Educación
Fecha de publicación : 2021
Volumen: Volumen 12, número 24
Fuente: Journal of Education and Practice
metadata.dc.identifier.doi: 10.7176/JEP/12-24-03
Tipo: ARTÍCULO
Abstract: 
The present quasi-experimental study investigated the effects of using the Multimodal Approach for teaching English idioms to 24 A2 EFL Ecuadorian learners majoring in Math, Social Work, Law, Journalism, Physical Education, Philosophy, and Engineering. All the participants were students of the University of Cuenca, Ecuador and whose mother language is Spanish. In order to collect the necessary data, a quantitative method was used. Data was collected by means of a pretest and posttest. The analysis and discussion of the quantitative data revealed that the Multimodal Approach had a positive effect when teaching English idioms to EFL students. The findings also demonstrated that the activities used during the classes were dynamic and that broke the traditional practices used to teach these non-formal words. Also, it is necessary to consider modern techniques that allow students learn in different styles and mostly that motivate them learn contents in an active way. Therefore, based on the obtained results, it was concluded that the Multimodal Approach could be considered as an effective way to teach and learn English idioms within EFL contexts.
URI : https://iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/57047/58911
URI Fuente: https://www.iiste.org/journals/
ISSN : 2222-1735, e2222-288X
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf204.5 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00